Stigninger og tendenser indenfor ehandel

Stigninger og tendenser indenfor ehandel

De fleste Danskere handler online mange gange om året. Men desværre bliver oplever mange lange leveringstider, dårlige kundeservice eller et kedeligt udvalg hvor man som forbruger får en dårlig oplevelse.

Dansk Erhverv har tidligere skrevet:

80 procent af danskerne har købt varer over nettet i løbet af det seneste år. Andelen har været støt stigende de sidste ti år, og intet tyder på, at vi har set toppen. Nye områder går online, og flere butikker må forberede sig på at håndtere kunder over nettet.

Tendensen af at flere virksomheder, services og produkter kommer online er bestemt noget vi anser for at være fremtiden og med tøjhandel bliver webshopsene også bedre og bedre til at give de informationer der kræves for at man trygt og sikkert kan bestille tøj der passer og ser ud som på billederne online.

En anden sjov tendens der kommer frem når man undersøger handel på nettet er fra Danmarks Statistik hvor man har set en stigning af indkøb af dagligvarer og madvarer på nettet som er steget med 9 procent fra 2008 til 23 procent i dag.

Det fremgår af dagens nye tal for danskernes e-handel fra Danmarks Statistik. For eksempel er danskernes indkøb af dagligvarer og madvarer vokset fra 9 pct. i 2008 til nu 23 pct.

Et godt eksempel hvor du kan handle

Der findes mange gode steder at handle online og du er sikkert hoppet med på bølgen, hvad end det er teaterbilletter, tøj- og mode fra online butikker som Amerciandreams eller sports- og fritidsudstyr.

Dansk industri har tidligere skrevet:

18 pct. af Danskerne bruger mere end 7.500 kr. om måneden på køb online.  Tøj, sports- og fritidsudstyr haler ind på billetter til teater, koncerter mv. I 2018 er der 65 pct., der har handlet tøj, sports- og fritidsudstyr mod 41 pct i 2008, og 68 pct. der har købt billetter til teater, koncerter mv. mod 48 pct i 2008.

Hvad tror du tendenserne bliver fremadrettet?