fbpx
Konverteringsoptimering2018-12-22T17:59:59+00:00

Konverteringsoptimering

Få flere salg med en højere konverteringsrate

Hvad er optimering af konverteringsfrekvens?

Konverteringsfrekvensoptimering (CRO) er den systematiske proces med at øge andelen af ​​besøgende på hjemmesiden, der foretager en ønsket handling – være at udfylde en formular, blive kunder eller på anden måde. CRO-processen indebærer at forstå, hvordan brugerne bevæger sig gennem dit websted, hvilke handlinger de tager, og hvad stopper dem fra at fuldføre dine mål.

Hvad er en konvertering?

En konvertering er det generelle udtryk for en besøgende, der gennemfører et webstedsmål. Målene kommer i mange former og størrelser. Hvis du bruger dit websted til at sælge produkter, er det primære mål (kendt som makrokonvertering), at brugeren foretager et køb. Der er mindre konverteringer, der kan ske, før en bruger gennemfører en makrokonvertering, f.eks. Tilmelding til modtagelse af e-mails. Disse kaldes mikro-konverteringer.

Eksempler på konverteringer

Makro-konverteringer:

  • Indkøb af et produkt fra webstedet
  • Anmodning om et citat
  • Abonnere på en tjeneste

Eksempler på mikrokonvertering:

  • Tilmelding til e-mail lister
  • Oprettelse af en konto
  • Tilføjelse af et produkt i vognen

Hvad er en konverteringsfrekvens?

Dit websteds konverteringsfrekvens er det antal gange en bruger gennemfører et mål divideret med dit webstedstrafik. Hvis en bruger kan konvertere i hvert besøg (f.eks. Ved at købe et produkt), dividerer antallet af konverteringer med antallet af sessioner (antallet af unikke gange en bruger kom til dit websted). Hvis du sælger et abonnement, skal du dividere antallet af konverteringer af antallet af brugere. Optimering af konverteringshastighed sker efter besøget gør det til dit websted. Dette adskiller sig fra konverteringsoptimering til SEO eller betalte annoncer, der fokuserer på, hvem der klikker på dit websted fra de organiske søgeresultater, hvor mange klik du får, og hvilke søgeord der kører trafik.

Sådan beregnes konverteringsfrekvens

Hvis en bruger kan konvertere hver gang de besøger webstedet:

Forestil dig, at vi ejer et e-handelssite – Rogers Robotics. En bruger kunne foretage et nyt køb hver session. Vi ønsker at optimere, så de gør så mange indkøb som muligt. Hvis en bruger besøgte stedet tre gange, ville det være tre sessioner – og tre muligheder for at konvertere. Lad os komme nærmere på vores brugers tre sessioner og hvordan de opførte sig: Session 1: Ingen konvertering – brugeren var bekendt med webstedet og poking rundt. Session 2: Bruger købte en skinnende ny antenne. Dette er en konvertering! Session 3: Bruger kom tilbage og købte et nyt sæt gear og et blinkende lys – en anden konvertering! Selvom de købte to elementer, er dette en enkelt unik ordre og tæller derfor som en enkelt konvertering. For at finde ud af vores konverteringsfrekvens, ville vi tage antallet af unikke indkøbsordrer og opdele det efter det samlede antal sessioner. For vores imaginære bruger konverterede de to ud af tre gange de kom til webstedet:

Google Ads

Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem.

Læs Mere

Hjemmeside Udvikling

Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem.

Læs Mere

Søgemaskineoptimering

Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem.

Læs Mere

WHOM Associate

Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem.

Læs Mere