Hent nem trafik på google med long tail søgeord

Hent nem trafik på google med long tail søgeord

Når de fleste går i gang med søgemaskineoptimering laver de den klassiske fejl og går efter high-volume søgeord, hvor konkurrencen er ekstrem stor og de har derfor ikke en ærlig chance for at komme i top 3 på google, hvor man virkeligt kan hente en masse organisk trafik på søgemaskinen google. De lægger en masse tid og energi i at optimerer én eller to sider på søgeord hvor de ikke har en chance.

Hvad man burde starte med

Når man skal i gang med SEO, så burde man gå efter nogle long tail søgeord, hvor søge-volumen er lavere og samtidigt konkurrencen er mildere og det er nemmere at konkurrenerer mod andre. Et long tail søgeord indeholder ofte 2-5 ord og har som sagt, lavere antal søgninger om måneden men samtidigt mindre konkurrence.

Long tail søgeord er det nye sort indenfor søgemaskineoptimering og der findes utallige kombinationer og mærkelige søgephraser som der bliver søgt på hver eneste dag på google hvor konkurrencen er så lav at enhver kan komme i top 3 på disse søgninger og dermed hente målrettet organisk trafik til sin hjemmeside.

Eksempel på longtail søgeord optimering

Et eksempel kunne være at man havde en hjemmeside som solgte havegrill og andet tilbehør til haven. Et søgeord som “havegrill” har ca. 200 søgninger og top 3 har en domain rating på henholdsvis 45, 58 og 66. En helt ny hjemmeside med en lav domain rating vil have meget svært ved at blive indekseret i top 3 – da man oftest ikke har nær så mange links og domæner der peger på ens egen hjemmeside. Her kunne man i stedet gå efter et søgeord som “billig havegrill” som har 300 søgninger og top 3 har en domain rating på henholdsvis 58, 58 og 48. Her er konkurrencen mildere og det er derfor nemmere at komme i top 3 og begynde at få organisk trafik til ens hjemmeside.