Søgemaskineoptimering er ikke gambling

Mange tror at søgemaskineoptimering er det rene casino og gambling, dette er en udbredt misforståelse. Søgemaskineoptimering eller SEO, er ligesom alle andre markedsføringsstrategier – en fantastisk måde at markedsfører sin virksomhed og blandt de mest lønsomme der findes. Det er bestemt også en af de hårdere brancher der findes indenfor online markedsføring og derfor springer rigtigt mange fra, fordi det virker uoverskueligt.

Søgemaskineoptimering udført af de rette mennesker eller det rette bureau er ikke casino eller spørgsmål om held, men er en bevist markedsføringsmetode der virker og er yderst givende for mange virksomheder. Der findes sågar virksomheder som næsten udelukkende lever af deres organiske trafik fra søgemaskiner som google og bing. Dette er en fornuftig tilgang til online markedsføring og man kan derefter benytte sin likviditet til at udvide sine horisonter indenfor markedsføring og begynde på betalt markedsføring som PPC på Facebook og Google på søgeord hvor man ikke har en høj placering endnu.

Er SEO en del af din markedsføringsstrategi?

Der er rigtigt mange nye virksomheder, hjemmesider og webshops der springer over når det kommer til SEO – hvilket er en klassisk fejl i deres markedsføringsstrategi. Der er meget få brancher og virksomheder hvor SEO ikke er blandt de mest effektive måder at markedsfører sige online med den højeste ROI (Return On Investment) der er at hente. Så hvorfor i alverdenen ville du ikke vælge SEO til din markedsføringsstrategi når du skal markedsfører din virksomhed eller hjemmeside?

Hvis du ikke selv kan SEO, kan du finde et professionelt SEO bureau til at gøre arbejdet for dig eller rådgive dig om hvor vidt SEO burde være en del af din online markedsføringsstrategi. Der findes også mange SEO bureauer som tilbyder gratis rådgivning omkring søgemaskineoptimering så du kan stå stærkere online. Så der er ingen undskyldninger for ikke at komme på google og i gang med SEO hvis du har en virksomhed med en hjemmeside.