3 tips til dig der skal købe hjemmeside

3 tips til dig der skal købe hjemmeside

Er du på udkig efter en ny hjemmeside er der en række ting du skal være opmærksom på. I dette blogindlæg giver vi 3 tips til dig, inden køb hjemmeside af et webbureau i Danmark. Det er dumt at betale for meget eller snyde sig selv på grund af uvidenhed på området, hvilket mange har – da webudvikling ikke er deres kerneområde og af samme årsag grunden til at dette outscources til et eksternt webbureau.

1. Undersøg markedet

Der er rigtigt mange der stresser afsted med, når de skal have en hjemmeside og ikke får undersøgt markedet i forhold til hvad deres egne behov er, samt hvad et eventuelt webbureauet kan leverer og hvad deres anmeldelser er. Inden du går ud at vælger et webbureau til din nye hjemmeside så lav en grundig undersøgelse af markedet og leverandører derude og find et bureau det matcher dig og din virksomheds profil. Et samarbejde med et webbureau er ofte et længere samarbejde og derfor er kemien også særlig vigtig.

2. Få alt på skrift

Når du skal købe en hjemmeside er det vigtigt at vide hvad du betaler for og du skal derfor altid sørge for at få alt på skrift, således i begge (dig og webbureauet) har et udgangspunkt at gå tilbage til, samt noget at holde opimod det endelige resultat når hjemmesiden leveres af webbureauet. Så en skriftlig aftale om både hvad der udvikles, leveres og ikke mindst hvornår.

3. Lad være med at snyde dig selv

Der er rigtigt mange der hopper i “det er godt nok billigt“-fælden og snyder sig selv for senere at skulle bruge en masse penge på at få den hjemmeside de virkelig ønsker med alle de funktionaliteter som man ønskede fra start. Du skal derfor aldrig gå efter den laveste pris på markedet, men derimod kvaliteten og produktet du får. Hvis du skal drive en seriøs virksomhed hvor din hjemmeside har en stor rolle i forhold til at drive denne virksomhed, så er det dumt at spare penge på pengemaskinen i virksomheden. Hellere investerer lidt ekstra på det som tjener penge også spare andre steder.